Strict Standards: Non-static method DB::connect() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 28

Strict Standards: Non-static method DB::parseDSN() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 520

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 551

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /PEAR/DB.php on line 557

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 29

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm::registerRule() should not be called statically in /__handel_admin/lib/SoftRequired.php on line 66

Strict Standards: Non-static method HTML_QuickForm_RuleRegistry::singleton() should not be called statically in /PEAR/HTML/QuickForm.php on line 354

Strict Standards: Declaration of HTML_QuickForm_hidden::accept() should be compatible with HTML_QuickForm_element::accept(&$renderer, $required = false, $error = NULL) in /PEAR/HTML/QuickForm/hidden.php on line 34

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /__handel2/config/db.php:28) in /www2.hurtidetal.pl/index.php on line 231
Zmywanie – produkty i akcesoria kuchenne

Drogeria

Zmywanie – produkty i akcesoria kuchenne

Poniedziałek, 19 kwietnia 2021 Autor: Anna Pańczyk,
Zmywanie to jeden z tych obowiązków domowych, który należy wykonywać regularnie. Dlatego tak istotny jest dobór produktów, które tę czynność potrafią ułatwić. Odpowiednie płyny czy balsamy do mycia naczyń, gąbki i szczotki, a w przypadku zmywarki – tabletki, sól, nabłyszczacze czy zawieszki pochłaniające nieprzyjemne zapachy. Sprawdzamy jak wygląda oferta produktów z tych kategorii.
Kategoria produktów do zmywania naczyń w 2020 roku odnotowała wzrosty w sprzedaży. Jak wskazują dane CMR, w przypadku płynów do ręcznego mycia naczyń zanotowano 3% wzrost wolumenu sprzedaży w kanale sklepów małoformatowych do 300 mkw. względem roku 2019. Zaś w przypadku produktów do zmywarek, do których zaliczamy m.in. tabletki i kapsułki, ale także sole, płyny nabłyszczające, płyny czyszczące, odświeżacze i zapachy, żele oraz proszki do zmywarek, wzrost wolumenu rok do roku wyniósł aż ponad 20%.

Zmywanie naczyń oczami Polaków

Ręczne zmywanie naczyń raczej nie należy do przyjemności. Zgodnie z badaniem Kantar Polska, wykonanym na zlecenie Vanish1, obowiązku tego nie lubi blisko co 2. Polak (47%). Wśród nieprzyjemnych skojarzeń związanych ze zmywaniem naczyń, które wymieniali respondenci znalazły się m.in.: stos naczyń piętrzących się w zlewie, niekończący się napływ kolejnych oraz spowodowane tym poczucie stresu czy też zniszczona skóra dłoni. Co więcej, jak czytamy w raporcie: „Dla więcej niż co dziesiątej osoby zmywanie naczyń wielokrotnie było przyczyną kłótni bądź rezygnacji z innej czynności”. Na szczęście, przynajmniej części spośród tych nieprzyjemnych skojarzeń możemy zaradzić wdrażając regularność i stosując odpowiednie produkty.

Produkty do zmywania ręcznego

W zależności od tego czy naczynia zmywamy ręcznie czy też przy użyciu zmywarki, sięgamy po różne produkty. W przypadku osób preferujących tradycyjny, ręczny sposób wybór najczęściej skupia się na doborze odpowiedniego płynu lub balsamu. W 2020 roku klienci sklepów małoformatowych do 300 mkw. mogli wybierać średnio spośród 8 różnych wariantów płynów do mycia, które dostępne były w około 80% placówek. „Najczęściej kupujemy opakowania o pojemności do 0,5 litra płynu do mycia naczyń” – dodaje dr Magdalena Wilgatek, ekspertka CMR.

Jakie cechy powinien posiadać dobry płyn do mycia naczyń? Podstawą jest skuteczność oraz ekonomiczność. W polskich domach naczynia najczęściej zmywane są kilka razy dziennie, zatem wydajność płynu jest cechą, którą konsumenci zauważają bezpośrednio podczas wykonywania tego obowiązku. Warto również, aby produkt posiadał dodatkowe właściwości jak hipoalergiczność, odświeżający zapach czy nawilżenie narażonej skóry dłoni.

Odrębną kwestią jest ekologiczność produktu. Konsumenci coraz częściej poszukują tworzonych w zgodzie z naturą alternatyw dla syntetycznych środków, a producenci odpowiadają oferując swoje flagowe produkty w wersjach ekologicznych czy wprowadzając całe linie charakteryzujące się opakowaniami powstającymi w zrównoważony sposób oraz możliwie naturalnymi składami. Jednym z ważniejszych oznaczeń takich produktów jest to wydawane przez Komisję Europejską, czyli EU Ecolabel. Produkty posiadające to oznaczenie sprawdzane są przez niezależne jednostki właściwe pod kątem zgodności z wymaganiami ekologicznymi.

Zmywarka

Zgodnie z badaniem Kantar Polska, blisko do drugi Polak deklaruje posiadanie zmywarki w swoim gospodarstwie domowym. Zdecydowana większość posiadaczy tego urządzenia uważa, że pozwala im ono zaoszczędzić sporo czasu. Poza tym, Polacy w większości zgadzają się z tym, że zmywarka wpływa pozytywnie na jakość życia w domu (69%), a także, że jest oznaką nowoczesności (60%). Fakt posiadania tego urządzenia wpływa również na stosunek Polaków do samego zmywania naczyń. Jak wynika z raportu, zmywanie naczyń rzadziej pozostaje znielubioną czynnością wśród posiadaczy zmywarki niż osoby, które tego urządzenia nie posiadają (23% w porównaniu do 30%).

W przypadku posiadaczy zmywarki powiększa się także półka z dedykowanymi produktami. Do wyboru mają oni tabletki i kapsułki do zmywarki, ale także dodatkowe pomoce jak zawieszki zapachowe, płyny nabłyszczające i czyszczące czy sole. Zgodnie z danymi CMR to jednak tabletki i kapsułki do zmywarek najczęściej trafiają do koszyka zakupowego – w 2020 roku w sklepach do 300 mkw. stanowiły one 70% w liczbie transakcji w całej kategorii.

Zalety związane z korzystaniem ze zmywarki możemy mnożyć, jednak w rzeczywistości trudno byłoby znaleźć osobę, która korzysta jedynie z tego urządzenia. Zmywanie ręczne najczęściej towarzyszy także posiadaczom zmywarki. Stąd też, dostępność produktów do zmywarek w placówkach małoformatowych jest mniejsza niż w przypadku zmywania ręcznego. Konsumenci znajdą je średnio w 30% sklepów tego formatu.

Jak wynika z badania Kantar, Polacy najczęściej zmywają naczynia od 2 do 3 razy dziennie. Jest to czynność rutynowa, od której ciężko uciec. Dlatego na półkach sklepowych nie może zabraknąć środków, które ją ułatwią.. Podstawą są płyny i balsamy do ręcznego mycia naczyń, natomiast warto zaproponować klientom również podstawowy wybór środków do zmywarek, a także zmywaków.

Anna Pańczyk
Redaktor





1 Badania opinii Kantar Polska „To kto dziś zmywa?”. Badanie zostało zrealizowane od 13 do 19 lipca 2020 r. poprzez wywiady online (CAWI) na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 18 – 65 lat.



tagi: zmywanie , produkty kuchenne, akcesoria kuchenne , drogeria , ,


Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51

Strict Standards: Non-static method DB::isError() should not be called statically in /__handel2/config/db.php on line 51